Έχετε Ερωτήσεις;
Η Ηλεκτρονική Ταυτότητα αποτελεί επίσημο εργαλείο του κράτους για την ταυτοποίηση των στοιχείων του πολίτη και τη διενέργεια ηλεκτρονικών συναλλαγών με ασφάλεια και νομική ισχύ.
Η Ηλεκτρονική Ταυτότητα, έχει διάρκεια 3 έτη με δικαίωμα ανανέωσης και ισχύει μόνο για Κύπριους Πολίτες άνω των 18 ετών. Αποτελείται από δύο πιστοποιητικά:
(α) Το πιστοποιητικό ηλεκτρονικής ταυτοποίησης, το οποίο χρησιμοποιείται για την πρόσβαση σε πληροφοριακά συστήματα με υψηλό επίπεδο διασφάλισης, αναγνωρισμένο και σε ευρωπαϊκό επίπεδο, για διασυνοριακές συναλλαγές.
(β) Το πιστοποιητικό εγκεκριμένης ηλεκτρονικής υπογραφής, το οποίο χρησιμοποιείται για την ηλεκτρονική υπογραφή εγγράφων. Η εγκεκριμένη ηλεκτρονική υπογραφή έχει την ίδια νομική ισχύ με την ιδιόχειρη υπογραφή και μπορεί να αξιοποιηθεί σε όλες τις ηλεκτρονικές συναλλαγές που προνοούν μέχρι σήμερα ιδιόχειρη υπογραφή για τη διεκπεραίωσή τους.
Η έκδοση Ηλεκτρονικής Ταυτότητας γίνεται από εγκεκριμένους Πάροχους Υπηρεσιών Ηλεκτρονικής Ταυτότητας.
Για τη χρήση της ηλεκτρονικής ταυτότητας θα χρειαστείτε τον κωδικό σας, το όνομα χρήστη σας, καθώς και την εφαρμογή του Παρόχου εγκατεστημένη σε έξυπνη κινητή συσκευή (smartphone).
Ναι, εγκεκριμένος πάροχος υπηρεσιών ηλεκτρονικής ταυτότητας, επί του παρόντος στην Κύπρο είναι μόνο η εταιρεία JCC Payment Services Ltd, η οποία είναι αδειοδοτημένη από το Κράτος από τις 21 Μαρτίου 2022.
Η ηλεκτρονική ταυτότητα, αποτελεί τη μοναδική ασφαλή ταυτότητα του κάθε πολίτη στον διαδικτυακό κόσμο. Η Εθνική ηλεκτρονική ταυτότητα της Κυπριακής Δημοκρατίας έχει εγκριθεί από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή στο υψηλότερο επίπεδο ασφάλειας (High Assurance).
Η δημιουργία των εγκεκριμένων ηλεκτρονικών ταυτοτήτων ακολουθεί πρότυπα ασφάλειας τα οποία ρυθμίζονται από νομοθεσία, ενώ οι εγκεκριμένοι πάροχοι υπηρεσιών ηλεκτρονικής ταυτότητας που τις εκδίδουν είναι υποχρεωμένοι να συμμορφώνονται με τα πρότυπα αυτά, τα οποία έχουν καθοριστεί σε ευρωπαϊκό επίπεδο. Επιπλέον, διεξάγονται εξειδικευμένοι έλεγχοι όπου διασφαλίζεται ότι πληρούνται όλα τα απαιτούμενα πρότυπα.
Κατά τη χρήση της Ηλεκτρονικής Ταυτότητας, δίνετε την έγκρισή σας μέσω συγκεκριμένης εφαρμογής που έχετε εγκατεστημένη στο κινητό σας τηλέφωνο (απαιτείται έξυπνη κινητή συσκευή – smartphone που υποστηρίζει βιομετρικό έλεγχο ταυτότητας). Αφού δοθεί η έγκριση, εξουσιοδοτείται η χρήση της Ηλεκτρονικής Ταυτότητας.
Η εγκεκριμένη ηλεκτρονική υπογραφή, σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία έχει την ίδια νομική ισχύ με την ιδιόχειρη υπογραφή.
Η Ηλεκτρονική Ταυτότητα παρέχει τη δυνατότητα ασφαλούς ταυτοποίησης στον διαδικτυακό (online) κόσμο, καθώς και τη δυνατότητα ηλεκτρονικής υπογραφής ψηφιακών εγγράφων και αιτήσεων με την ίδια νομική ισχύ με την ιδιόχειρη υπογραφή.
Α. Σύνδεση σε Πληροφορικά Συστήματα του Δημοσίου
Μπορείτε να συνδεθείτε στα συστήματα του Δημοσίου με τη χρήση της ηλεκτρονικής ταυτότητας μέσω του CY Login ως εναλλακτικός τρόπος σύνδεσης.
Β. Ηλεκτρονική Υπογραφή εγγράφων
Μπορείτε μέσω της Πύλης Υπογραφής του Παρόχου, να υπογράψετε με ασφάλεια και ευκολία οποιοδήποτε έγγραφο. Για το δημόσιο, η ηλεκτρονική υπογραφή έχει ενσωματωθεί ήδη στο σύστημα Ιππόδαμος. Πέραν αυτού, μπορείτε να κατεβάσετε αριθμό αιτήσεων που δεν είναι ψηφιακές υπηρεσίες, να τις συμπληρώσετε και υπογράψετε ηλεκτρονικά μέσω της Πύλης Υπογραφής του Παρόχου και να τις στείλετε με ηλεκτρονικό ταχυδρομείο (email) στις αρμόδιες κρατικές υπηρεσίες.
Για περισσότερες πληροφορίες, επισκεφθείτε τις ενότητες Τρόποι Χρήσης eID και Ηλεκτρονική Υπογραφή δημόσιων εγγράφων pdf.
Υποβάλετε την αίτησή σας μέσω της πύλης του εγκεκριμένου παρόχου υπηρεσιών ηλεκτρονικής ταυτότητας, κλείστε ραντεβού για ταυτοποίηση με φυσική παρουσία στα Κέντρα Εξυπηρέτησης Πολιτών (ΚΕΠ), ολοκληρώστε την ενεργοποίηση και αποκτήστε άμεσα την Ηλεκτρονική σας Ταυτότητα. Για περισσότερες πληροφορίες, επισκεφθείτε την ενότητα Πώς μπορώ να αποκτήσω eID.
Η φυσική παρουσία του πολίτη, μια φορά, κατά την διαδικασία της αίτησης της ηλεκτρονικής ταυτότητας αποτελεί απαίτηση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στα πλαίσια αναγνώρισης της εθνικής ηλεκτρονικής ταυτότητας ως υψηλού επιπέδου διασφάλισης, καθώς και του Διατάγματος δυνάμει του άρθρου 65Ζ(α) του «Περί Αρχείου Πληθυσμού Νόμου του 2022 έως 2021». Με την αναγνώριση του εθνικού σχεδίου ηλεκτρονικής ταυτότητας της Κύπρου, ως υψηλού επιπέδου διασφάλισης (High Assurance level), επιτρέπεται η χρήση της εθνικής μας ηλεκτρονικής ταυτότητας και σε διασυνοριακές συναλλαγές εντός της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Η ηλεκτρονική ταυτότητα σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία δύναται να έχει μέγιστο κόστος τα €50.
Η Κυβέρνηση επιχορηγεί 100.000 ηλεκτρονικές ταυτότητες οι οποίες θα διατεθούν σε Κύπριους πολίτες άνω των 18 ετών. Οι πρώτες 30.000 ηλεκτρονικές ταυτότητες θα διατεθούν δωρεάν στους πολίτες με προτεραιότητα κατά σειρά αίτησης. Για τις υπόλοιπες 70,000, το κράτος θα επιχορηγήσει σημαντικό μέρος του κόστους, με το τελικό κόστος για τον πολίτη να είναι €15 ευρώ.
Εάν έχετε χάσει την τηλεφωνική σας συσκευή ή τα συνθηματικά εισόδου, μπορείτε να προχωρήσετε στις ακόλουθες ενέργειες:
- Επαναφορά συνθηματικού Ηλεκτρονικής Ταυτότητας
- Ανάκληση Ηλεκτρονικής Ταυτότητας (ολική διαγραφή eID)
- Αναστολή Ηλεκτρονικής Ταυτότητας (προσωρινή παύση eID)
Για περισσότερες πληροφορίες, επισκεφθείτε την ενότητα Υποστήριξη.
Μπορείτε να προχωρήσετε με την αλλαγή στοιχείων μέσω της ηλεκτρονικής πύλης του Παρόχου Ηλεκτρονικής Ταυτότητας.
Για περισσότερες πληροφορίες, επισκεφθείτε την ενότητα Υποστήριξη.
Σε περίπτωση που έχετε αλλάξει τηλεφωνική συσκευή, μπορείτε να προβείτε σε αποσύνδεση της παλιάς σας συσκευής με τους εξής τρόπους:
(α) Σε περίπτωση που έχετε στην κατοχή σας την παλιά συσκευή, μέσω της εφαρμογής JCC Authenticator επιλέγοντας το «Deregister device»
(β) Σε περίπτωση που δεν έχετε στην κατοχή σας την παλιά σας συσκευή, μέσω της ηλεκτρονικής πύλης του Παρόχου Ηλεκτρονικής Ταυτότητας
Για να συνδέσετε τη νέα τηλεφωνική συσκευή, εγκαταστήστε την εφαρμογή JCC Authenticator και εισαγάγετε το όνομα χρήστη της Ηλεκτρονικής σας Ταυτότητας. Στη συνέχεια καταχωρήστε τους δυο κωδικούς OTP που θα λάβετε με email και SMS.
Για περισσότερες πληροφορίες, επισκεφθείτε την ενότητα Υποστήριξη.
Η ηλεκτρονική ταυτότητα είναι ένα σημαντικό εργαλείο του οποίου όμως η χρήση είναι προαιρετική.
Ο προτεινόμενος τρόπος ελέγχου της εγκυρότητας ηλεκτρονικής υπογραφής σε έγγραφο είναι μέσω του προγράμματος Acrobat Reader. Για περισσότερες πληροφορίες, μπορείτε να συμβουλευτείτε τον δημοσιευμένο Οδηγό Ενεργειών.